poniedziałek, 19 marca 2018

Szybka pizza z patelni





Kto z was nie lubi pizzy ręka do góry! Uu, coś nie widzę rączek, pewnie przez to, że to danie uwielbiane na całym świecie. Ma ona setki tysięcy wersji, a ja wam dzisiaj pokażę jedną z nich. Wersja dla zapracowanych, którzy chcą na szybko zjeść coś treściwego, ciepłego no i oczywiście pysznego!






PIZZA Z PATELNI

Składniki:

-1 opakowanie drożdży instant lub 30g świeżych,
-2 szklanki mąki pszennej lub razowej,
-0,5 łyżeczki cukru,
-1 łyżeczka soli,
-2 łyżki oleju,
-ulubione składniki na pizzę

Przepis:

Drożdże mieszamy z 4 łyżkami wody, 2 mąki oraz z cukrem aż do rozpuszczenia się drożdży. Odstawiamy na 10 minut w ciepłe miejsce.
Do zaczynu dodajemy resztę składników i wyrabiamy gładkie ciasto. Odstawiamy na 20 minut w ciepłe miejsce (dobrze jest przykryć ściereczką).
Ciasto delikatnie podsypujemy mąką i wałkujemy placek wielkości patelni. Podpiekamy spód na małym ogniu pod przykryciem przez 5 minut, po czym odwracamy. Smarujemy sosem bądź ketchupem i układamy nasze składniki (u mnie:szynka, papryka, pomidorki koktajlowe oraz ser mozarella). Podpiekamy kolejne 5 minut pod przykryciem, tak aby ser się roztopił, gotowe :)




Zawsze w domu mam zapas drożdży w proszku, są bardzo tanie (zwłaszcza w Kauflandzie), a do tego się nie psują. Dzięki temu zawsze jestem przygotowana na atak niespodziewanych głodomorów, czy po prostu na moje zachcianki smakowe.
Muszę przyznać, że to jeden z moich ulubionych przepisów na pizzę, a w smaku bardzo przypomina tą z pizzerii. Warto sięgnąć po ten przepis i wyrobić sobie własną opinię, jestem pewna, że będziecie zachwyceni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz