piątek, 23 czerwca 2017

Wegetariańskie kotlety z kaszy jęczmiennej.


Trochę przetrawiłam więc jestem z wami. Mam przyjemność dzisiaj zaserwować wam wegetariańskie kotlety z kaszy jęczmiennej. Co prawda wegetarianką nie jestem ale lubię takie bezmięsne obiady. Piątek, jakoś nauczyłam się w domu, że jest to dzień bezmięsny i szukałam czegoś czym je zastąpić i otwierając szafkę znalazłam kaszę jęczmienną i tak oto powstały te cudowne kotlety. Muszę przyznać, że to jeden z najlepszych wege obiadów jakie jadłam, na pierwszym miejscu oczywiście pierogi, im pozostanę wierna na zawsze ;) Dlatego jeśli znudziło wam się ciągłe jedzenie mięsa to mam dla was alternatywę, a może jesteście wegetarianami? W takim razie ten przepis również będzie dla was.


Dzisiejszy przepis będzie w formie w połowie obrazkowej. Dajcie znać co myślicie o takim sposobie.

KOTLETY WEGETARIAŃSKIE Z KASZY JĘCZMIENNEJ:

Składniki:

-szklanka suchej kaszy jęczmiennej,
-2 szklanki wody,
-pół łyżki masła
-1 duża marchew lub 2 mniejsze,
-1 cebula,
-2 ząbki czosnku,
-bułka tarta,
-przyprawy (u mnie: gyros, sól, pieprz, pieprz ziołowy.
-olej do smażenia






1. Kaszę zalewamy wodą, solimy i dodajemy masło. Gotujemy do momentu aż kasza wchłonie wodę i zrobi się taka gęsta. Wtedy przykryty garnek z kaszą otulamy np. kołdrą i odstawiamy na pół godziny.

2. Kaszę blendujemy i dodajemy czosnek.

3. Podsmażamy cebulę, trzemy marchewkę na tarce na dużych oczkach i dodajemy do cebuli. Całość smażymy dalej co jakiś czas mieszając.

4. Do kaszy dodajemy marchewkę z cebulą i mieszamy z przyprawami. Odstawiamy do lodówki na pół godziny żeby wszystko przeszło smakiem przypraw.

5. Dodajemy trochę bułki tartej i całość ponownie mieszamy. Formujemy kotlety.

6. Kotlety smażymy na dobrze rozgrzanym oleju.


Ja podałam kotlety z młodymi ziemniakami i młodą kapustą, czyli po prostu z tym co aktualnie miałam w domu.




Kochani, zachęcam do polubienia mojego fanpage KLIK oraz obserwowania mnie na instagramie KLIK aby być na bieżąco :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz