czwartek, 29 czerwca 2017

Letnia fit wegańska zupa krem ze świeżych pomidorów




Czym pachnie lato? A no między innymi pomidorami. Zaczynają się na nie promocje, dlatego też warto z nich skorzystać. Miałam w domu 2 zwykłe pomidory, jednak poszłam dokupić do Kauflandu jeszcze kilka, akurat trafiłam na pomidory malinowe w promocji za chyba 4,44zł. Miałam już więc wszystko by przygotować wspaniałą pomidorową ze świeżych pomidorów. Ach jaki zapach towarzyszył mi podczas całego procesu przygotowywania, coś wspaniałego, dla samego zapachu chociażby warto. Żartuję oczywiście, smak jest równie wspaniały i warto na niego czekać do pomidorowego sezonu. No ale to nie wszystko, zupa jest całkowicie wegańska, dietetyczna, zdrowa, bez chemii no i pyszna!


ZUPA KREM ZE ŚWIEŻYCH POMIDORÓW:

Składniki:

-1,25l wody,
-4 pomidory,
-włoszczyzna,
-5 ziarenek ziela angielskiego,
-2 listki laurowe,
-bazylia,
-mięta (opcjonalnie),
-przyprawy (u mnie tylko sól i pieprz)

Przepis:



1. Myjemy włoszczyznę, obieramy i kroimy na mniejsze kawałki.

2. Podpalamy cebulę nad ogniem i wrzucamy do gotującej się wody wraz z włoszczyzną, zielem angielskim oraz listkami laurowymi.

3. Sparzamy pomidory we wrzątku i obieramy ze skórki.

4. Gdy warzywa są już miękkie, wyciągamy z garnka wszystko prócz marchewki. Kroimy pomidory w kostkę i wrzucamy do garnka wraz z bazylią i miętą. Przyprawiamy solą i pieprzem.

5. Całość gotujemy jeszcze ok 15 minut po czym blendujemy.

6. Gotowe, smacznego! :)


Prawda, że proste? A jakie smaczne, koniecznie spróbujcie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz