wtorek, 16 stycznia 2018

Pierogomania | Pierogi z kaszą gryczaną i grzybami | Pierogi z bryndzą i ziemniakami


Kto z was nie lubi pierogów ręce do góry! Osobiście nie znam osoby, która nie lubiłaby chociaż jednego rodzaju pierogów, a ja sama jestem ich chyba największą wielbicielką. Będąc w naszych pięknych górach nastawiłam się na próbowanie regionalnych smaków i tak trafiłam na pierogi z bryndzą, pokochałam je na tyle, że od razu poszłam po bryndzę z myślą odzwierciedlenia ich w domu. I tak oto dzisiaj swoim domownikom postanowiłam zaserwować pierogi z bryndzą oraz ziemniakami, a jako że naszło mnie również na inne, niecodzienne smaki postanowiłam zrobić również pierogi z kaszą i grzybami, których w tym roku było zatrzęsienie.





Ciasto na pierogi:


-1kg mąki + mąka do posypywania stolnicy,
-1 łyżeczka soli,
-2 łyzki oleju,
-1 jajko,
-ok 500 ml gorącej wody



Mieszamy mąkę z solą, olejem oraz jajkiem i stopniowo dolewamy wody, dopóki ciasto nie będzie zwarte i elastyczne.

Pierogi z kaszą i grzybami farsz:

-200g kaszy gryczanej,
-100-150g grzybów suszonych,
-1 duża cebula,
-1 łyżka oleju,
-sól i pieprz

Moczymy grzyby w wodzie ok 1h po czym wylewamy wodę, w której się mączyły, przepłukujemy  i gotujemy w czystej wodzie (tak by grzybki były przykryte).
Gotujemy kaszę do miękkości i odcedzamy jeśli jest taka potrzeba.
Gdy grzybki są już miękkie (mniej więcej po godzinie), odcedzamy je i drobno kroimy.
Smażymy cebulę na oleju bądź maśle, przesypujemy do miski i łączymy ze wszystkimi składnikami. Doprawiamy według uznania.




Pierogi z bryndzą i ziemniakami:
-4 ziemniaki,
-1 opakowanie bryndzy,
-1 cebula,
-sól pieprz + ewentualnie pieprz ziołowy
-można dodać nieco startego oscypka

Smażymy cebulkę do czasu gdy się zarumieni.
Ziemniaki gotujemy do miękkości, po czym odcedzamy.
Do miski przekładamy usmażoną cebulę, ziemniaki oraz bryndzę i wszystko razem ugniatamy po czym doprawiamy przyprawami według własnego smaku.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz