wtorek, 17 października 2017

Prosty domowy chleb pszenno-żytni | test Semilac flash Galaxy na paznokciach


Jestem, wracam i to nie z byle czym. Mam dla was pachnący bochenek chleba, a dokładnie przepis. Przepis na chleb pszenno-żytni, który ma chrupiącą skórkę i delikatny, pulchny środek.
Wiecie za co głownie polubiłam ten chleb? Oczywiście za smak ale nie tylko, jest banalnie prosty w wykonaniu i jako jeden z niewielu nie wymaga przygotowania przez ileś dni, a wystarczy parę godzin. Sami zresztą już wiecie, że nie należę do cierpliwych osób, dlatego też to przepis idealny dla mnie. Jeżeli więc jak ja nie lubicie czekać lub po prostu zapomnieliście kupić chleba, a nie musicie go mieć na już to koniecznie wypróbujcie! Warto również dlatego, że wiemy co jemy, a taki chleb na pewno nasyci nas na dłużej niż te sklepowe oraz można go urozmaicać na milion sposobów, wedle upodobań.
Przygotowałam dzisiaj dla was również mani z wykorzystaniem przecudownego efektu Semilac flash Galaxy Silver&Rosa 668, musicie to zobaczyć! Ja jestem nim totalnie zauroczona, uwielbiam wszystko co się błyszczy.


Zaczynamy! Oczywiście pierw od chlebka, a jakżeby inaczej. Jego cudowny smak sprawił, że od razu zaczęłam żałować, że nie upiekłam więcej. Znika w mgnieniu oka, zwłaszcza gdy jest ciepły. Na pewno na stałe zagości u mnie w domu.




Składniki:

-300g mąki pszennej (typ 500),
-200g mąki żytniej,
-2 opakowania drożdży suchych lub 15g świeżych (ja użyłam suchych),
-parę łyżek wody do rozpuszczenia drożdży,
-łyżeczka cukru,
-300ml ciepłej wody,
-3 łyżki oleju lub oliwy
-1,5 łyżeczki soli,
-mak do posypania

Przepis:

Do miski wsypujemy drożdże i mieszamy z cukrem i paroma łyżkami wody. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 20 minut. Mąkę mieszamy z solą i dodajemy wyrośnięte drożdże wraz z wodą i oliwą. Wyrabiamy gładkie i elastyczne ciasto przez ok 10 minut, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce. Po tym czasie formujemy bochenek, posypujemy z wierzchu makiem i układamy na blasze posypanej mąką. Przykrywamy ściereczką na kolejną godzinę. Posypujemy lekko mąką i nacinamy wierzch w paski lub krzyż. Pieczemy 30-45 minut (u mnie 35 wystarczyło przy dużym bochenku) aż się ładnie zrumieni. Smacznego! :)




No to teraz czas się pochwalić moim nowym cudeńkiem, sami zobaczcie! Co o nich myślicie? Macie już swój efekt galaxy w swojej kolekcji?





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz