poniedziałek, 18 września 2017

Pomysły na zdrowe fit śniadania-5 przepisów



Wracam do was po nieco dłuższej przerwie ale sami wiecie jak to jest, masa obowiązków, a czasu mało. Część z was pewnie jak ja pofolgowała sobie latem, no ale jak można odmówić sobie gofra na wakacjach czy loda w upalne dni? Nie mówiąc już, że podczas gorąca nie chciało się gotować i szliśmy na gotową pizzę czy frytki. Skutki tego mogą być opłakane ale możemy to razem zmienić. Ja nie tyle przytyłam, co czuję się źle, że pozwoliłam sobie na tak wiele. Jeżeli tak jak ja chcecie zmienić swoje nawyki żywieniowe wraz z nową porą roku lub po prostu chcecie zdrowo zrzucić trochę zbędnych kilogramów to zapraszam was do przejrzenia moich śniadaniowych propozycji.

No to na pierwszy rzut idzie standardowo lecz w nieco innym, smaczniejszym wydaniu- Owsianka z jabłkami, gruszkami i miodem.


Przepis:

3-4 łyżki płatków owsianych zalewam mlekiem (ilość na oko, nie przykładam do tego większej uwagi) dodaję polówkę obranego, drobno pokrojonego jabłka i gruszki, dodaję miód (ilość według uznania) i szczyptę cynamonu. Czekam aż płatki wchłoną wszystkie składniki i gotowe.


Kolejną propozycją są kanapki z pastą z awokado. Chyba tylko w tej wersji awokado mi smakuje. Oczywiście zdrowiej będzie jeśli zamiast białego pieczywa użyjecie ciemnego, ja jednak jestem w trakcie tolerowania ciemnych bułek ale wiadomo, nawyki żywieniowe da się zmienić.





Przepis:

Do wyższego naczynia wrzucamy miąższ z awokado, 2 ząbki czosnku, 2 łyżki oliwy z oliwek, sok z cytryny i doprawiamy solą, pieprzem lub innymi preferowanymi przyprawami. Całość blendujemy, gotowe.


Kolejne śniadanko znowu na słodko, a mianowicie pełnoziarniste
pancakes z pomarańczą
.




Przepis:

Blenduję ok 5 łyżek płatków owsianych z 2 łyżkami otrębów żytnich oraz 1/2 łyżki siemienia lnianego i 1/2 łyżki nasion chia. Do zblendowanego pyłu dodaję 1 jajko, łyżeczkę proszku do pieczenia, pół łyżki roztopionego masła oraz 5 łyżek mleka. Całość zagęszczam mąką razową i dodaję miód (ilość według uznania). Na rozgrzaną patelnię teflonową (bez tłuszczu) wylewam masę formując placuszki. Gdy zaczną tworzyć się  pęcherzyki to znak, że czas obrócić naleśnika na drugą stronę, smażę chwilę do zbrązowienia i zdejmuję z ognia. Gotowe placuszki przekładam kawałkami pomarańczy.


Kolejną propozycją są już wam znane kanapki z pastą z pieczonej papryki. Jeżeli już jej próbowaliście to wiecie, że nie mogło jej tu zabraknąć :)




Przepis znajdziecie TUTAJ


No i czas na ostatnią propozycję, znowu na słodko-
Pudding chia z owocami na domowym mleku kokosowym.



Przepis znajdziecie TUTAJ


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz